Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Anna - 18 oktober 2008 09:45

Nu är det äntligen slut! Alla samtal är avklarade! Det som är kvar att göra nu är ju att se till att alla uppsatta mål införlivas i verksamheten och att vi gemensamt utvärderar hur allt gått.


Vi har testat ett nytt koncept med samtalen i år. Eleverna har fått vara hemma och jobba med uppgifter (de har fått uppgifter i de ämnen de skulle ha haft under dagarna vi hade samtal) och bara komma till skolan en stund för att ha sitt utv.samtal Från min synvinkel som lärare så tycker jag att det har varit toppen. Jag har haft fullt fokus på samtalet, jag har inte varit trött efter att ha haft lektioner en hel dag innan och framför allt det har skett under min arbetstid och inte som många gånger förr, efter arbetstidens slut och utan ersättning. Jag har iofs hört att en del föräldrar tyckt det varit fel - ska de behöva ta ledigt?!? (fast ofta brukar det väl gå bra att vara ledig när man ska besikta bilen, till frissan osv?) Andra har tyckt det varit skönt med en semsterdag mitt i veckan och möjligheten att få tid ihop med sitt barn.

Ovido - Quiz & Flashcards