Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Anna - 5 oktober 2008 19:10

I fredags skulle hon äntligen få följa med till mammas jobb, som hon har tjatat om sedan augusti. Vad händer? Jo mormor som är sjukskriven efter en operation frågar om hon inte vill vara där under dagen - svaret: mamma dissas självklart, hon behöver inte ens tänka över svaret. Så så blev det, vi lämnade lillebror på föskolan och sedan hem till mormor (hon hade inte tid att säga hejdå ens). När jag jobbat klart köpte jag lite lättare lunch och åkte hem till mormor och åt sedan hämtade jag lilleman i Enköping och tillbaka hem till mormor där vi stannade till kvällen. Vi kom hem lagom till Bolibompa. Mannen var på fackutbildning på Cinderella (han tror inte att han fastade på tvkamerornas film...), hmm vad händer på sådana båtar?... hmm vad händer på sådana konferenser?...


Lördagen var lugn, kidsen lekte utan större konflikter. (kors i taket) Vi hämtade mannen vid stationen och kidsen fick en varsin nallebjörn fylld med godis. Vad fick jag?


Söndag hade vi planerat att göra en tjejdag av, mormor, jag och skruttan skulle åka på Mickelsmäss i Örsa, men vädret satte stopp för dessa planer. Istället har jag sorterat tvätt och lagt in garderoben och fixat till lite i sovrummet. Guud vad jag skulle vilja göra om där inne, vi behöver eller jag behöver mer förvaring. Sedan skulle det inte vara helt fel med en liten tv - trodde aldrig att jag någonsin skulle uttala dessa ord. Men det är lite för lite med en tv i en familj... (I-landsproblem, ja jag vet)


I övrigt har jag läst en hel del under helgen, läst för mitt eget nöjes skull. Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson, bra bok som fängslar. Nu är del två påbörjad, Flickan som lekte med elden.

Ovido - Quiz & Flashcards