Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 25 augusti 2008 18:02

Så var då dagen här, som skruttan fasat för så länge. Dags att gå till tandläkaren igen och nu skulle tanden dras ut. Fast när tandläkaren kunde undersöka tanden lite mer noga så behövdes den inte dras ut utan kunde lagas. Det var ju ganska skönt. Eftersom hon varit så otroligt rädd när vi tränat under våren skulle hon få lugnande medel innan och sedan smärtstillande. När vi kom dit trilskades det lite, hon ville inte väga sig och sedan inte dricka upp "medicinen" men allt löste sig med lite lirkande. Efter ett tag gav det verkan och jag fick bära in henne till tandläkarstolen. Under hela ingreppet låg hon alldeles stilla och gjorde exakt som tandläkaren sa. Nu var det inga problem att skrapa, borra, laga, röntga eller putsa på tanden.


Det jobbigaste var nog precis innan och sedan efteråt när hon var snurrig i huvudet och hade svårt med balansen, men nu är allt lugnt igen. Faktiskt himla skönt att allt gick bra till slut. Lite tråkigt att det skulle behöva ta så lång tid att komma till det här beslutet.

Av Anna - 19 augusti 2008 17:36

På vägen hem från jobbet idag diskuterade de idrottares kläder på radion. Vem är det som bestämmer vilken typ av shorts/byxor de ska ha i de olika sporterna/grenarna? Har de något att säga till om själva?


Ta de som hoppar längdhopp t.ex de kvinnliga längdhopparna har små byxor av midimodell, vilket förmodligen innebär att de får in en hel del sand när de landar. Helt ärligt, hur skönt kan det vara att få "sandpeeling" där nere...? De manliga hopparna, har de lika små byxor? Nä de har en modell som påminner om cykelbyxor.


Sedan har vi de som spelar beachvolleyboll, kvinnorna har en dräkt som påminner väldigt mycket om en bikini (inte så mycket kläder alltså). Vad har herrarna? Jo ordentliga short och linne. Borde de inte ha speedos på sig?, det är ju trots allt en strandsport (iaf om man tittar på kvinnornas klädsel).


Förmodligen är det väl så att det är några "gubbar" i hög position inom sporternas olika förbund. Allt för att de ska ha något att titta på och dregla efter...


Är det därför man tävlar i sport, för att tillfredställa några personers lusta?

Av Anna - 10 augusti 2008 15:22

Ibland är det svårt att hålla sig för skratt eller veta vad man ska svara när hon berättar eller frågar något. Imorse t.ex frågade hon vilket av hennes bröst som var finast, lite senare på fm kom hon och berättade att hennes hjärta var gammalt och dött.


Sedan är det så att barn kommer på egna ord för saker, det bästa hittills är röksläppet. Någon som vet vad det är?

Av Anna - 10 augusti 2008 12:53

Varje gång jag går förbi något som ger en spegelbild tittar jag till förvånat (ibland vänder jag mig tom om) och undrar vem är det där?, innan jag kommar på att det är jag själv. Tänk att det ska ta sån tid att vänja sig vid en ny frisyr. Iof har jag ju haft långt hår ganska länge, flera år faktiskt. Men ändå, tycker jag borde vant mig vid det här laget. Nu har jag ju fått tillbaka min mörka hårfärg igen och jag måste säga att det känns bättre. Jag trivdes nog inte riktigt i lite ljusare hår, det var inte jag.

Av Anna - 9 augusti 2008 19:24

Var iväg idag och inhandlade en ny dator, en bärbar. Kollade lagerstatusen hemma på fm och åkte efter lunch. Gick in på PC-city men där var de slut trots min koll, tur att det fanns ett ex kvar hos Elgiganten som låg vägg i vägg.


Så nu är man igång på den nya datorn efter lite strul med FC - mailprogrammet till jobbet. Men det löste sig. Datorn känns helt ok tycker jag. Trevligare än den andra på alla sätt.


Det blev en Compaq om det nu är någon som undrar...

Av Anna - 8 augusti 2008 10:58

Det sägs ju vara något speciellt med dagens datum. Många väljer att gifta sig detta datum pga av det. (Jag tror att det bara är vidskepelse) Det enda som varit speciellt idag är att jag såg att det varit 8 besökare på bloggen... och så beter sig min dotter värre än vanligt. Det kanske beror på att hon inte får se på tv eller dvd hela dagen, det regnar och hon är rädd för monster så hon kan inte vara ensam på övervåningen och leka. Just nu skriker hon bara rakt ut så fort något går fel enligt henne, detta gör mig helt tokig speciellt som att jag vaknade med värsta huvudvärken.


Vad f-n ska man hitta på en sådan här dag?

Av Anna - 6 augusti 2008 18:24

Nu verkar det som om vardagen börjar infinna sig i våra liv. Sommaren går mot sitt slut och snart börjar verkligheten igen. Mannen sitter i soffan och halvsover framför Bolibompa och kidsen sitter brevid och tittar. Frågan är hur ska det gå under OS? Vi som bara har en tv... ;)

Av Anna - 6 augusti 2008 09:13

Imorgon är det jobbstart även fast jobbstarten är den 11. Vi ska ha heldag med ledningsgruppen för att titta över starten och planera för hösten. Det känns inte så kul att starta före alla andra men vi får ju ta ut dagen som komp när vi vill under hösten vilket passar bra eftersom jag ska till tandläkaren med skruttan och då behöver vara hemma en hel dag.


Fast det är lite kluvna känslor för samtidigt är det skönt att komma igång. Hoppas att vi får tider och program för nästa vecka så vi kan lämna tider till dagis.

Ovido - Quiz & Flashcards