Alla inlägg under september 2008

Av Anna - 30 september 2008 19:00

Så har man jobbat igen nu efter att ha varit sjuk. Kände mig inte helt pigg imorse, vaknade med huvudvärk (vilket jag även hade när jag somnade igår) åt lite frukost, packade in kidsen och all utrustning till dagens övningar i bilen, iväg, lämna av kidsen på förskolan, stressa vidare till jobbet, upptäckte att kortläsaren fortfarande är paj (nu startar vecka 3), fixa nyckel, starta datorn (tar ganska lång tid), skriva ut kartor (det funkade bara att skriva ut en i taget och varje gång fick den en annan storlek - teknik är underbart ;) ). Samtidigt som jag fixar detta måste jag sätta igång en lektion och få kollegan att fixa några smådetaljer och det viktigaste av allt fixa kaffe att ha med. Sedan var det dags att skicka iväg eleverna. Tyvärr verkar det vara svårt att förstå instruktioner för dagens elever i skolan, jag tyckte det var tydligt vilken uppgiften var: att gå tillsammans med sin tilldelade grupp till ett givet mål. Denna uppgift "missförstods" av ett flertal av de elever som var i skolan idag (en del stannade hemma - det kanske är för jobbigt att vara ute och få röra på sig en hel dag). En del bytte grupper och några misstolkade instruktionen "gå" till "åk buss", uttrycken liknar ju inte ens varandra, lr?


Men totalt sett tror jag att dagen var ganska bra, de flesta såg ut att ha trevligt.

Av Anna - 28 september 2008 20:59

Det verkar som om det är över nu, jag har kunnat äta lite skorpa, pyttelite fil (sån som är bra för magen), mera blåbärssoppa och cola men inget mer av det otroligt äckliga oreganoteet (fast det luktade gott). Allt har fått stanna i magen, men det bubblar som sjutton emellanåt. Jag stannar iaf hemma imorgon för att verkligen se att allt är ok och inte smitta andra på jobbet ifall jag inte är helt frisk. De vill ju på dagis att barnen är hemma en hel dag friska innan de kommer tillbaka pga smittorisken så då kan det ju vara bra att tillämpa samma princip på sig själv.


Mannen i mitt liv (även kallad hypokondrikern) funderade på hjärtinfarkt när han fick höra om trycket runt bröstkorgen. Hmm... men tycka synd om mig - nejdå. Jag klarar mig bättre själv har jag läst... ;)

TTT

Av Anna - 28 september 2008 16:41

TTT står för Total TarmTömning och är det tillstånd som inträffade igår kväll. Sedan dess har jag sprungit på toa varannan timme, Inte mycket sömn blir det. Inte så mycket intag av mat heller även om jag nu börjar känna sug efter mat eller näring, för avslagen cola, blåbärssoppa, skorpa och oreganote ger inte så mycket mättnad. och allt smakar inte toppen precis...


Jag verkligen hatar sånt här. Förutom att man är helt urlakad har jag dessutom ont, stundtals rent helvetiskt ont. Höft- och knäleder, axlar, hals, huvud och i princip konstant tryck runt hela bröstkorgen som ibland ökar i styrka


JAG VILL BLI FRISK NU!

Av Anna - 27 september 2008 09:24

Detta är en av de bästa låtar jag vet...

Av Anna - 24 september 2008 19:11

Tänk att min egen man ska behöva vara elak, det hoppar fula grodor ur munnen på honom. Han påstår att jag är en råtta...


En grå hårig sak, med nakna ben och lång äcklig naken svans, små och pliriga svarta ögon. Ett djur som lever på andras sopor.


Det är alltså så han ser på mig - hmmm. Räcker det med en bukett blommor för att reparera detta? Nu kan man ju enkelt räkna ut att han har hamnat på minuskontot. Vad krävs för att hamna på plussidan igen? Någon som har förslag?


Är vi lika?

Av Anna - 23 september 2008 20:47

Gud så tråkigt det låter, lite billigt rent ut av. Pappers-bröllop är det något att fira?


-JA! Självklart ska det firas! Tyvärr hann jag inte med det jag hade planerat och får skjuta upp det till senare i veckan, till typ fredag. Planen har jag redan avslöjat för min man (tänk, det känns lika häftigt att säga "min man" nu som det gjorde för ett år sedan): lite tända ljus (jag vet, en klassiker), lite bubbel (varför inte rosa?) och till detta lite delikatesschoklad och färsk frukt.


Själv fick jag en bukett blommor levererade till jobbet, fast inte riktigt vid den tidpunkt han hade hoppats på (det blev inte inför all personal under mötet). Tack och lov var jag inte hemma sjuk den här gången som första gången han gjorde samma sak...


Övrigt firande ;) sker när vi känner för det...

Av Anna - 21 september 2008 08:53

så gör det det ordentligt.


Igår kväll klagade skruttan på att hon hade ont i magen strax före middagen, vi antog att hon var hård i magen och trugade i henne middag. Vår "belöning" lät inte vänta på sig så länge. Hon kommer skrikandes att hon ska kräkas, in på toa och där kom kaskaden. Så var den kvällen förstörd. Nu har 2 av 4 familjemedlemmar drabbats av någon form av magsjuka. Jag hoppas bara att vi som klarat oss, klarar oss helt från detta träsk. Det finns inget värre!

Av Anna - 20 september 2008 15:13

Det blev resa till V-ås och en tur på IKEA, jag lyckades gå igenom hela utan att handla något. Sedan vidare till trebutik för inköp av en ny mobil. Det blev denna:

Ovido - Quiz & Flashcards