Alla inlägg den 2 december 2008

Av Anna - 2 december 2008 12:22

detta är dagens råd. Tänk efter innan du uttalar önskan om olika saker. I fredags var jag på utvecklingssamtal med Lilleman och fick då veta att ett barn haft vattkoppor men ingen verkade ha blivit smittad eftersom inkubationstiden passerats och ingen annan blivit sjuk. Jag tyckte då att det var lite synd eftersom det ofta är jobbigare att få vattkoppor när man är äldre så då hade det ju varit bra om kidsen fick det nu den här omgången... På kvällen hade han feber men var inte märkbart dålig på något sätt, den gick över och helgen passerade (med glöggfika/ syskonträff). Igår var båda på förskolan och på kvällen när det var dags att sova hittade jag ett tiotal röda prickar. Det var som om jag beställt detta... Idag är han ännu mer prickig och en del har börjat bli vätskefyllda. Varje gång jag kollar har det blivit fler men de verkar inte klia ännu.


Så planerna för resten av dagen är att ta sig en snabbis till apoteket och införskaffa lite "klägg" att smörja på om prickarna börjar klia, även lite febernedsättande behöver inhandlas (förrådet slut).


Nu är det dock dags att sluta skriva för denna gången eftersom Skruttan väntar otåligt på att få slå in en julklapp...

Ovido - Quiz & Flashcards