Alla inlägg den 9 november 2008

Av Anna - 9 november 2008 12:11

Efter inkommen klagan på färgsättning har jag ändrat den och hoppas att denna inte ska ge upphov till synproblem...

Av Anna - 9 november 2008 11:47

Igår när jag hämtade mina guldklimpar från förskolan fick jag först veta att jag kunde ta det lite lugnt eftersom de precis startat med discot, på avdelningen där skruttan går så jag satt en stund och gosade med nyvakna Lilleman. Klädde av honom ytterkläderna (de sover utomhus) och sedan gick vi in till discot. Efter en stund var det dags för festis och kex sedan mer dans. Till slut var det ok att gå hem, fick vara där i 45 minuter innan vi kunde gå hem. Så går man och oroar sig för att barnen får vara på förskolan för mycket. Medan jag satt och väntade fick jag höra vad Skruttan gjort under fotograferingen som var tidigare i veckan: "Anna" hade stått och gjort grimaser och pratat med barnen för att få dem att le varpå Skruttan vrider lite på huvudet och säger:

- Lägg av! med kaxig röst (tänk 14is) och vänder tillbaka huvudet. Jag har insett att jag inte kan ha med henne till mitt jobb på besök eftersom det är där hon måste snappa upp alla dessa manéer. Hon har ju inga äldre syskon eller andra släktingar i sin närhet.


Ibland när man kommer hem från jobbet kan det vara svårt att inse att man är hemma när hon har liknande beteende och uttryck som eleverna på jobbet. Frågan är vad som är värst: är det hon som agerar stor eller är det eleverna som är barnsliga...?

Ovido - Quiz & Flashcards