Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Anna - 21 juli 2008 14:07

Under sommaren är man ju som bekant ledig som lärare. Fast jag måste säga att jag har svårt att helt koppla bort allt och bara njuta av min ledighet. Detta av flera olika orsaker. Det finns några elever som är svåra att bara släppa helt ur tankarna - hur ser deras sommar ut?, hur jobbigt kommer första dagarna vara i höst när alla ska prata om hur bra sommaren varit?, sedan finns det fåtal elever som inte lämnar mig över huvudtaget, som alltid finns kvar, som jag alltid bär med mig i mina tankar. En annan orsak är att jag i början av året började en högskoleutbildning (7.5p) på låg fart, utbildningen fortsätter under nästa termin och ska vara klar i slutet av terminen. Fast nu har jag ju två kursböcker att läsa till fjärde arbetsdagen, vilket innebär att jag nu måste ta mig i kragen och plugga lite. Jag som har så låg pluggmoral... Fast boken jag börjat läsa är ganska intressant. Den handlar om etik - läraretik och makt.

Ovido - Quiz & Flashcards